söndag 8 mars 2015

Spårträning och härlig tur i skogen

Idag valde jag bort inomhusträningen av flera olika anledningar. Dels så har jag inte tränat någon lydnad de senaste veckorna, dels så skulle jag ändå få gå tidigare då Claes skulle iväg och dels var jag i stort behov av en sovmorgon.

Hundarna behövde ändå få sitt denna dag så det blev en timme i skogen medan deras spår fick vila. Var sitt appellspår med 4 pinnar per spår gick jag innan promenaden.

Smilla gick jättefint och med näsan ner nästan hela tiden. Markerade eller apporterade 3 av 4 pinnar och det är helt ok med tanke på var hon ligger i den träningen. Vi har lite kvar att jobba med där men hon är klart på rätt väg.

Ester gick jättefint och hon gör sådana fina vinklar att man nästan får tårar i ögonen. Att hon dessutom väldigt sällan missar en pinne är underbart och hon avlämnar alltid till mig på ett mycket snyggt sätt. Bättre spårhund får man leta efter.

 Grym i spåret..

..och säker på pinnarna. Bättre kan det inte bli.

I eftermiddag ska vi till mamma och pappa på middag. Vi ska även prata ihop oss och boka aktiviteter för veckan i Orlando. Det är visst bra att köpa biljetter mm hemifrån istället för på plats. Nu är det bara 7 veckor kvar till vi reser och det känns sjukt spännande :)

Smilla började dessutom löpa idag och det känns bra så det är över när vi är borta, jobbigt för alla om hon skulle löpa då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar