lördag 29 november 2014

Sista dagen

Sitter här på jobbet för sista dagen det här året och för ett antal månader framåt i tiden. Nu är det dags att gå hem på föräldrarledighet igen. Hur länge det blir den här gången vet jag inte. Vi har sökt förskoleplats till Stella från maj men chansen att få då är nog inte så stor och då blir det väl inskolning i början på augusti. Mysigt att ha möjligheten att vara hemma en sväng till med barnen och hundarna.

De här månaderna jag har jobbat så jag börjat rätt tidigt på mornarna. Har oftast gått hemmifrån någon gång mellan 6-7 men jag har ändå valt att gå upp lite extra tidigt för att hinna med en liten kort promenad men hundarna. Tycker det är mysigt och så har Claes sluppit tänka på dem under morgonbestyren.

Igår fick jag leverans av 2 st nya led-halsband. Väldigt bra i dessa mörka tider, dels för att synas på gator och vägar men framför allt när hundarna springer lösa i skogen. Imorse var jag därför tvungen att ta en tur i skogen trots att det var beckmörkt ute. Hundarna var utrustade med sina nya halsband och jag med ficklampan i högst hugg.


Kanon att ha olika färger på halsbanden så man vet vilken hund man ska ropa på när man inte ser dem. Det är i och för sig ganska lätt att lista ut ändå för det ena halsbandet är oftast inte så långt bort och rör sig lite långsammare och det andra flänger hit odh dit hela tiden i 180-knyck. Gissa vem som är vem? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar