tisdag 4 november 2014

Resultatet från MH:t

Nu har Smillas MH presenterats på Svenska Kenelklubbens hemsida. Jag tycker hon gjorde ett bra MH och att jakt och socialitet var över snittet var väl inget jag blev förvånad över. Det som förvånar mig mest är att hon ligger lite under snittet på lekfullhet. Är det något den hunden är så är det lekfull MEN som jag sagt så många gånger förr, när det händer för mycket runt om så tappar hon även leken och hon bara måste ha koll på allt annat.


BeskrivningResultatMedelAvvikelse
Nyfikenhet/Orädsla 3,03,3-0,3
Aggressivitet 1,72,0-0,3
Socialitet 4,03,50,5
Jaktintresse 3,02,20,8
Lekfullhet 2,03,0-1,0


Jag som trodde Smilla var pappas flicka eftersom hon är lik honom både till utseende och till sättet men här ser man att hon även är lik sin mor. Väldigt lika MH-resultat har de i alla fall :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar