onsdag 17 september 2014

Tiden går..

Shit vad tiden går fort just nu. Detta är min femte arbetsvecka och därmed har jag avverkat 1/3-del av det jag ska jobba i höst. 1 december går jag på föräldrarledighet igen och blir hemma till någon gång i vår/sommar beroende på när Stella får förskoleplats.

Jag trivs bra på jobbet och det är roligt att få ett litet avbrott i småbarnslivet. Självklart saknar jag både de små och hundarna när jag är borta på dagarna men jag vet av tidigare erfarenhet att man uppskattar föräldrarledigheten ännu mer efter att ha varit en tid på jobbet.

I helgen som gick blev det en del hundträning och då framför allt på söndagen. Smilla fick köra dubbla pass i form av spår på förmiddagen och öppen träning hos Line på eftermiddagen. Ester fick fokusera på eftermiddagspasset hos Line som i första hand bjöd på agility för hennes del.

Det blev väldigt varmt och Ester var lite seg mellan "loppen" men när hon väl körde var det ganska bra fart på henne. Hon lyckades göra en "Smilla" och ramla ner från balanshindret. Det gick som tur var bra och hon var på det igen direkt. Balansen är inte lika hög och hon hamnade rakt ner på alla fyra efter sin lilla luftfärd.

Smillas spår på förmiddagen gick inget vidare, hon velade en hel del så jag fick faktiskt bryta henne och ta henne till en markering där jag visste att spåret gick och släppa på igen. Kändes lite trist då jag snart tänkt boka in ett öppenklass spår men vi får se hur det känns efter nästa träning. Ska backa lite och eventuellt lägga lite godis i spåret igen.

På öppenträningen var hon däremot jätte duktig. Det var massor med folk och hundar på plats och hon kunde faktiskt ganska snabbt koppla bort de andra. Att hon dessutom inte var det minsta rädd för agilitybanan var ju toppen. Det var som bortblåst och vi körde till och med hopphinder, tunnel och balansen några gånger :)

Denna veckan blir det nog lite mindre hundträning eftersom det står mycket annat på schemat. Ska försöka få till några korta pass och på torsdag kväll bär det av till Kallebäck för skott och miljöträning. På söndag är det Springer Västs årliga "springerdag" och där ska vi självklart medverka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar