tisdag 23 september 2014

Springerdagen

Ännu en helg har passerat och en ny arbetsvecka har startat. Det är ganska skönt att vara ledig måndagar och ha tisdagen som första arbetsdagen :)

I söndags annordnade Springer Väst sin årliga familjedag och även i år hölls den på Sörtorpagården i Härryda. De senaste 4 åren har jag varit där som styrelsemedlem vilket inneburit en del åttagande men iår var jag bara där som medlem.

Claes och Stella stannade hemma medan Vilmer och hundarna följde med mig. Det var som vanlig lite stimmig när vi kom och Smilla var helt tokig som vanligt. Hon lugnade sig efter en stund och uppförde sig riktigt bra. Vilmer var också en duktig kille som hängde med på poängpromenad, fikade (rejält, han åt uppen hel påse med bullar alldeles själv), lekte på lekplatsen, åt grillad korv och småsnackade med de andra som var där.

På väg till Springerdagen
 
Förutom poängpromenad och fika så var det diverse hundaktiviteter och jag körde lite rallylydnade med hundarna. Ingen gren jag pysslar med i övrigt men de hade ställt upp en bana så jag passade på att träna lite fokusering med störning och det gick riktigt bra. Dessutom var vi med på hundracet och det är ju alltid en uppskattad aktivitet både bland hundar, förare och publik. En riktigt lyckad dag och vädret hade vi med oss trots att det hade talats om både regn och åska.

Många timmar blev vi borta och vi var alla lite trötta på kvällen. Framför allt Smilla som varit på spänn hela dagen, hon snarkade i soffan hela kvällen.

Trötta tjejer

Igår var vi i huvudsak hemma och pysslade. Hundarna fortfarande var lite trötta efter springerdagen, så det fick bli en slappardag. Var dock iväg och lade spår på morgonen som vi sedan gick frampå kvällskvisten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar