fredag 26 september 2014

Skotträning mm

På torsdagar är det öppen träning på min hemmaklubb, SBK Göterborgsavdelningen. De senaste åren har jag inte varit någon frekvent besökare på men nu tänkte jag att det skulle bli ändring på det. Smilla behöver verkligen miljötränas om vi någonsinn ska våga oss ut på tävlingsbanorna.

Igår var det torsdag och jag åkte till klubben med Smilla. Jag ville passa på att vara med på skotträningen mellan 19-19.30 och därför fick Ester vara kvar hemma. Jag hade dock missat att det var medlemsmöte denna dag och därmed var öppenträningen inställd. Det var en del ekipage där ändå så vi fick den träningen vi var ute efter.

När det gällde skotträning så blev det mycket av den varan också. Om det var polisen eller skytteklubben (båda ligger granne med Göteborgsavdelningen) som låg i hårdträning vet jag inte men det sköt på som bara den.

Precis när vi kom ut ur bilen skällde Smilla lite, reste ragg och var allmänt hysterisk men det hade nog inte med skotten att göra. När hon efter en stund lugnade ner sig så brydde hon sig inte alls om att det sköts. Däremot hade hon lite svårt att släppa alla hundar och människor som rörde sig på och runt om appelplan men det är just det vi var där för att träna.

Brydde mig inte om att köra några hela moment utan vi tränade kontakt, ligg- och sitt kvar, hopp över hinder, apportering, inkallning mm. Vågade till och med ha henne lite lös det sista innan vi åkte hem. Förtsättningsvis ska vi försöka åka till klubben på torsdagarna och köra organiserade platsliggningar och träna med diverse olika störningar.

Nu är det snart helg (jobbar veckans sista pass just nu) och då ska det bli en del hundaktiviteter. Trimning, spårträning och röntgen av Smillas höfter är det som hittills är inplanerat, kanske blir det lite lydnad och apportering också :)

Söta Smilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar