tisdag 5 mars 2013

Trötta gänget!

Idag fick vi oss en välförtjänt sovmorgon. Alla var visst trötta för när jag vaknade kl 8.30 så låg Ester bredvid mig och sov och när det gällde Vilmer fick jag gå ner och titta i hans säng om han fortfarande var kvar. Jo då där låg han och sussade men vaknade såklart när jag och Ester kom ner.

Ester vill gärna följa med ner till Vilmer på mornarna. Springer med full fart in i hans rum och sticker in nosen mellan spjälorna. Att detta oftast görs innan hon får mat kan ju vara en av anledningarna att hon tycker det är rolig att följa med ner och "väcka" Vilmer.

Anledningen till att Ester var så trött idag var att hon var hos veterinären igår. Jag hade tid på förmiddagen för att visa upp hennes nos. Hon har under ett tag kliat sig lite på nosen och dessutom fått lite pälsbortfall. Inga utslag eller sår men allmänt torr i huden runt nosen. Det var blev lite bättre för ett tag sedan men nu tyckte jag det hade kommit tillbaka igen.

Blå Stjärnan i all ära men det kändes skönt att vara tillbaka hos "min" veterinär" på Göteborgs Djurklinik. Jag har gått där sedan 1996 så de känner mig och jag känner dem. Det är faktiskt mycket värt och dessutom är de väldigt duktiga.

De vet tex att jag inte vill göra något halvdant utan när jag söker för någonting på mina hundar så ska det utredas med en gång. Sagt och gjort, de ville helt enkelt ta ett hudprov, en biopsi på Ester, så jag fick åka hem utan hund. Fick ett par timmar på stan i min ensamhet innan det var dags att börja jobba. Det fanns liksom ingen anledning att åka till Landvetter igen.

Hämtade Ester efter jobbet vid 20-tiden och trots att hon varit där hela dagen och dessutom varit sövd så var hon väldigt pigg. Det var ju ett väldigt litet ingrepp så hon var inte tagen av de eller behövde något smärtstillande och det gör väl sitt till.

Hon blev väldigt nöjd över att komma hem och har som sagt sovit som en stock i natt. Nu har hon 2 stygn vid nosen men de ska inte störa henne och hon kan leva som vanligt fram till 15 mars då vi ska ta stygnen och vi få provsvaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar