söndag 10 mars 2013

En perfekt helg

Vi har haft en väldigt händelserik helg och det känns roligt eftersom så många helger har gått åt till att kurera sjukdomar den senaste tiden.

Helgen började med en ledig fredag och då sysselsatte vi oss med promenad, hundbad, handling och städning inför kvällens gäster. Vi fick Örebrobesök på eftermiddagen och det var full rulle både på Vilmer och Max, familjens son, och Ester, Ebba och Sina, familjens 2 cockerspanielflickor.

Vi hade en jättetrevlig kväll och planerade in en Örebrohelg i maj vilket vi kommer att se fram emot.

Igår lördag blev jag och Ester upphämtade och sedan gick färden till Fjärås. Där gick vi en Pussentorparpromenad och totalt var vi 12 st springrar, 8 st mattar och 1 husse. Helt otrolig syn när vi träffades och alla 12 hundarna rusade runt och skulle hälsa på allt och alla. Det gick liksom inte att fånga på bild men helt underbart och inga gruff eller andra tråkigheter.

När hälsningsceremonin var över så gick vi iväg på en långrunda. Det var aningen kallt men det var så himla trevligt så det gjorde ingenting. Vi stannade och fikade på halva vägen och när vi var tillbaka igen så blev det lite snack och fotografering innan hemfärden. Totalt var vi ute i 4 timmar så jag tror nog att det var fler än jag och Ester som var ganska sega resten av dagen. Bilder från dagen finns att se här: http://www.pussentorpet.se/default.asp?sida=Gott_och_Blandat_2013

Från vänster: Oliver, Wilma, Elsa, Viggo, Ester, Chezz, Lizza, Lykke, Elza, Herkules och Eros.
Ella saknas på denna bild eftersom hon är sjuk och åkte hem lite tidigare.
 
På lördagskvällen fick vi besök av bästa Lisa. Hon åt middag med oss och sedan blev det såklart Melodifestivalen och Pluras kök innan jag stupade i säng. Helt underbart när Vilmer sover hela natten i sitt rum utan minsta pip och dessutom tar en söndagssovmorgon och vaknar först 8.40.
 
Det medförde en ovanligt sen frukost och sedan begav sig hela familjen till Lilla Delsjön. Claes sprang 8;an och Lilla Delsjön runt och under tiden promenerade jag, Vilmer och Ester runt Lilla Delsjön. Det var lite kallt idag också men med hyfsat tempo och en barnvagn att knuffa på i backarna så blev jag ganska varm.
 
Nu har vi precis avslutat en pannkaks- och plättlunch. Mätta och goda så har vi gått vidare in i söndagseftermiddagens lugn. En helt perfekt helg enligt mitt tycke så jag hoppas på fler sådana nu när våren är på väg.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar