måndag 25 mars 2013

Agility

En ledig helg med en massa sol, vad mer kan man begära? Jo, kanske att det snart blir lite varmare också men hellre lite kyligt och fint väder.

I lördags kom mamma och pappa hem till oss på besök och vi började med en 2-tim promenad i solskenet. Riktigt härligt och när man kom i lä så värmde solen rejält. De stannade kvar resten av eftermiddagen eftersom de skulle vara barn- och hundvakt på kvällen när vi skulle bort.

På söndagen blev det dock inte så mycket aktiviteter. Vi var lite sega från kvällen innan plus att ännu en förkylning var i antågande. Halsont, snuva och huvudvärk så jag bäddade ner mig några timmar på dagen. Ester var inte sen att hänga på så vi låg och myste tillsammans i sängen.

För ca en vecka sedan så sökte min hemmaklubb, SBK Göteborsavdelningen, hund och förare som inte tränat eller tävlat agility innan. De vill ha ekipagen till sin instruktörsutbildning i agility och det tyckte jag lät som en rolig grej. Jag har gått agilitykurs och tävlat lite med Thelma, men det var väl runt år 2000 så jag räknar mig som nybörjare.

Igår fick jag besked att vi kommit med så den 13 april ska Ester och jag plus en del andra ekipage vara till förfogande för de kommande instruktörerna. Ester kommer förmodligen vara rejält skendräktig då men jag hoppas hon glömmer det på agilityplan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar