fredag 1 mars 2013

Hurra för våren!

Äntligen så har familjen Lidén-Kristoferson kommit på fötter igen. Då talar jag främst om mig och Vilmer som varit dåliga den här gången. Vilmer fick ett återfall igår med kräkningar och diareér och var faktiskt ganska risig. Han var väldigt hängig och ville ingenting förutom ligga ner.

Jag blev lite orolig och ringde min bvc-sköterska Barbro som är väldens bästa och sedan till Vårdcentralen där jag inte blev lika trevligt bemött. Kan köpa att de inte har några lediga tider samma dag men att prata med mig som om jag vore knäpp och att vägra ge mig en tid idag tycker jag inte var speciellt trevligt. Ingen känsla för att man är orolig när ens barn gått från väldigt aktiv till halvt apatisk och dessutom varit dålig i nästan en vecka.

Skönt att jag slapp återkomma idag i alla fall. Vilmer piggade på sig framåt em igår  och idag har han tom visat lite aptit. Nu ska vi i alla fall lista honom på Hälsans Hus här i Landvetter och lämna Landvetter vårdcentral. Har hört en del negativt om dem innan och nu har jag fått det bekräftat.

Idag har jag, Vilmer och Ester varit ute en sväng i vårsolen. Det är riktigt härligt ute och vi gick en sväng här i området. Avslutade med lite lek på lekplatsen utanför till Vilmers glädje. Ester som är lite seg efter löpet satt mest utanför huset och kontrollerade vad vi höl på med.


Nu är det dags att ge sig ut igen. Tyvärr är det fortfarande väldigt isigt uppe i skogen så det får nog bli gatorna när man ska ha vagnen med sig men kanske att jag och Ester hinner med en sväng i skogen när Claes kommit hem. Det är ju faktist mer eller mindre ljust till kl 18 nu. Hurra för våren!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar