måndag 29 oktober 2012

Tur med vädret

För en gång skull så har vi haft tur med vädret denna helgen. Solen har skinit och det har varit kallt och krispigt, precis min typ av väder. Vi har mestadels varit hemma och grejat, bara en kort sväng till stan på lördagen och ett kalas på söndagen.

Jag och Ester har varit ute i skogen ett par hyfsade svängar och hon har börjat piggna till igen efter löpet. Skönt att kunna var ute utan att bli geggit upp till knäna och ha en hund som behöver duscha när man kommer in.

Ute är Ester hyfsat som vanligt, pigg och lite busig, men inomhus är hon just nu väldigt skendräktig. Hon ligger helst längst upp i vår säng, mellan kuddarna, med ett gossedjur eller ett ben. Hon går runt och piper lite hemma och om vi ligger i sängen eller soffan så kommer hon och trycker sig på. Hon är lite jobbig när hon är sådan här men som tur är brukar det gå över på en vecka.

Husse är klart mest populär just nu, han har fått en hund på halsen kan man säga :)

Ester behöver lite annat att tänka på när hon är i detta tillstånd men idag när regnet öser ner så kanske det blir lite mindre aktivitet än vanigt. Jag jobbar till kl 20 men får väl hitta på något med henne när jag kommer hem.

I övrigt åker vi nog till klubben och tränar på onsdag och till helgen hoppas jag att hon kommit över den värsta skendräktigheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar