måndag 15 oktober 2012

Hektisk helg

I helgen har jag varit helt ledig men det har varit fullt upp ändå. Lördagen började jag och Ester med att åka till brorsan Oliver och Marie. Vi skulle lämna tillbaka en bur som vi lånat under söklägret och då passade vi så klart på att ta en tur i skogen tillsammans.

Det var ganska kallt och blåsigt men när vi väl kom i djupa skogen så var det riktigt skönt. Dock var det väldigt blött och geggit så det var tur att vi hade gummistövlarna på.

Ester, som är lite seg just nu, blev ändå lite meddragen av Oliver. Honom är det full fart på hela tiden och det är bra om det kunde smitta av sig lite på Ester.

Syster och bror, lite lagom blöta och smutsiga efter en tur i skogen

Resten av lördagen gick åt till att städa och förbereda inför mitt kalas på söndagen. Det var bara mamma, pappa och syster med familj som kom hem till oss en sväng men det behövde röjas en del hemma.

Även söndagen började vi med en tur i skogen och sedan blev det rull rulle hemma hos oss. 6 vuxna, 4 barn och en hund men det lät som om det vore det dubbla. De fyra barnen, som är mellan 16 månader och 9 år, lekte och busade runt och mitt i allt detta var Ester. Hon är numera så himla cool med barnen och tycker inte alls att det är speciellt besvärliga.

Vilmer slockande ganska tidigt och resten av kvällen tillbringade jag, Claes och Ester framför TV:n i soffan, helt slutkörda efter en hektisk helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar