tisdag 23 oktober 2012

Klubbmästerskap

I söndags var det klubbmästerskap på vår hemmaklubb SBK Göteborgsavdelningen. Vi var inte anmälda men jag tog med mig Vilmer och Ester för att titta lite på alla duktiga ekipage vi har på klubben. De körde alla grenarna, vanlig lydnad, rallylydnad, bruks och agility, på samma dag så det var fullt pådag på appelplan.

Jag har inte varit på klubben sedan i våras och blev väldigt träningssugen när jag träffade en massa gamla kursare, instruktörer och annat trevlig folk. Nu ska vi i alla fall hänga på vårt gamla träningsgäng från i våras och träna med dem på onsdagarna framöver. Ska bli så kul att komma igång igen.

Eftersom jag hade med Vilmer så blev det ingen heldag men vi hann se lite och då i första hand agility. Det är ju en vääldigt underhållande sport med lite fart och fläng och det brukar ju Vilmer gilla. Han tyckte det var okej men roligast var ändå alla människor som pratade med honom och alla bilarna på parkeringen :)

Här kommer lite bilder från några av dagens tävlande. Det är inte jag som har tagit dem, jag har "lånat" dem från Göteborgsavdelningens sida på Facebook.






Det är en himla rolig gren som jag och min första springer Thelma ägnade oss åt en del. Hon var snabb och arbetsvillig så det passade henne bra. Kanske att även Ester får prova på detta en dag, mer än bara några små hinder i trädgården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar