lördag 20 oktober 2012

Förkyld och grymt trött

Den här veckan har jag varit rejält förkyld och därmed även grymt trött. Vädret har inte gjort det hela bättre så det är i huvudsak jobbet jag har orkat med.

I torsdags var jag i alla fall ledig och försökte då få gjort lite nytta hemma. Claes var iväg och besiktigade Forden och då passade jag, Vilmer och Ester att ta en tur i skogen.

På vägen tillbaka stannade vi till på planen vid Landehof och släppte Vilmer lös en stund. Jag försökte köra några små korta övningar för Ester men det är inte helt lätt att samtidigt ha koll på lilleman. Han är numera snabb som en vessla och vips så ligger han och plaskar i en lerpöl.

På eftermiddag blev det trimning av Esters tassar och rumpa. Sist jag trimmade henne hann jag inte med tassarna så nu var hon väldigt långhårig. Det såg liksom ut som hon hade tofflor på fötterna och det är inte vackert.

En annan liten sak hände här i veckan var när Claes hade varit och handlat. Han öppnade dörren och bar in kassarna som vanligt. Sedan tog han loss Vilmer i bilen och gick in i huset. Efter ca 10 min så knackade det på dörren. Ester brukar alltid skälla som en galning och Claes hörde henne men hon lät väldigt långt borta.

När han öppnade dörren stod vår granne Gunnar där och bredvid honom stod Ester och skällde. Han undrade bara lite lätt om Ester skulle vara ute på gatan själv. Självklart skulle hon inte det utan Claes hade missat att hon gått ut.

Tur att vi bor på en liten gata med väldigt vänliga grannar och att vi har en snäll liten hund som inte drar till skogs bara för att hon blir lämnad ensam en stund utanför huset. Dock var jag lite arg på Claes för hon skulle faktiskt kunna bli påkörd eller något annat otäckt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar