onsdag 31 augusti 2011

Inget höjdarväder

Igår var det inget höjdarväder precis. Det regnade mest hela tiden och det var rejäla skurar som kom. Vi tillbringade därför den mesta tiden av dagen inom hus och fram på eftermiddagen märktes det på Ester. Hon började tycka att det var långtråkigt och försökte få igång både mig och Simba till lek.

Mellan skurarna passade jag på att ta en liten kort promenad och tog då även med lite saker så vi skulle kunna träna. Vilmer var vaken i vagnen med tyckte ändå det var okej att ligga där själv en stund medan vi tränade.

Apportering, linförighet/fritt följ, inkallning med och utan ställande och fjärrdirigering blev det. Det mesta börjar falla på plats men vi har en del att jobba med på det fria följet. Vi har ju inte tränat på nästan ett halvår så det krävs lite mer fokus och uthållighet på det momentet. Förhoppningsvis så kommer det bli lite mer träning framöver och i vinter ska vi förmodligen träna inomhus tillsammans med några andra från Gbg-avdelningen. Det ser jag verkligen fram emot.

På kvällen när Claes kommit hem tog jag och vovvarna en timmes promenad i skogen. Det var riktigt härligt att bara gå i skogen och strosa runt. Vi följde ingen speciellt stig utan gick lite hur som helst. Det var tur att jag hade stövlar på för det var väldigt blött, men eftersom det börjat klarna upp så var det lite krispigt i luften.

Idag är Claes ledig så vi ska passa på att göra lite nytta. Vi ska bland annat åka och titta på värmepump, jag ska klippa mig och lite senare ska Ester och Claes ut i joggingspåret. Det är första gången Ester ska med ut på länge så det får bli en lite kortare runda. Hon behöver verkligen komma igång, både för konditionen och för att tappa de kilo hon lagt på sig under tiden med kortison.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar