torsdag 1 september 2011

Invägning och utflykt till Pixbo

Idag har vi varit iväg på ännu en utflykt. Vi började i Kållered och utförde först några ärenden. Jag passade sedan på att väga in Ester på Arkens Zoos våg. Hon har gått ner några hekto denna månaden men det är först från och med idag som vi börjar med dietfodret på heltid.

Ester har under några veckor fått dietfodret kombinerat med kött eftersom jag hade en del kött kvar hemma. Nu hoppas jag att hon med hjälp av bara dietfoder och ökad motion ska tappa sina 2 överflödiga kilon under den kommande hösten.

Efter Kålleredsbesöket åkte vi till Pixbo och promenerade i Gunneboskogen. Det var ganska jobbigt eftersom det är väldigt kuperat även där. Vi var ute 1 timme och jag var väldigt svettig och väldigt hungrig när vi kom tillbaka till bilen. Passade i och för sig ganska bra eftersom även jag har några kilon som ska bort i höst :)

Nu sover både hundar och Vilmer så nu är det min tur att få lite mat i mig och ta en efterlängtad dusch. Ikväll är det dags för lite lydnadsträning igen.

1 kommentar: