måndag 15 augusti 2011

Ny vecka

Förra veckan var familjen Kristoferson-Lidén inte helt på topp. Claes var jätteförkyld, Vilmer hade ont i magen och jag hade värk i käken/munnen. Det var bara hundarna som var krya och pigga här hemma.

Nu är det ny vecka och läget har förbättrats avsevärt. Claes är nästan återställd, Vilmers magknip är bättre (för tillfället i alla fall) och jag som fick åka till tandläkaren och dra en visdomstand är också bra mycket bättre.

Förra veckan var även väldigt inbokad så det gick si sådär med min och Esters egentid. Denna veckan har jag inga direkta planer förutom några små projekt här hemma och ett kalas på lördag. Det kommer innebära mer tid för mig och Ester att hitta på skojiga saker på.

Dagens egna tid tillbringade vi i skogen. Gick en promenad på stigarna här i skogen och det saknar jag lite på förmiddagen när vi har vagnen med oss. Ska snart testa att ge mig ut med Vilmer i bärselen och då kan vi ta oss fram lite bättre i skogen än med vagnen.

Förutom promenerande i skogen så passade vi även på att träna lite på stigarna. Vi har börjat nosa lite smått på lydnadsklass 2-momenten. Fjärrdirigeringen och inkallning med ställandet fokuserar vi på just nu. Rutan har vi inte påbörjat men eftersom det mest blir träning i skogen så fungerar inte det så bra. Det räcker även med något eller ett par nya moment i taget.

Ställandet går lite upp och ner men fjärrdirigeringen har verkligen lossnat. Vi har haft lite problem med sättandet men nu börjar även det att fungera bra. Ester som haft en väldigt lång vila från lydnadsträningen är ganska så taggad, framför allt de dagar då det inte är allt för varmt ute. Kul att vara igång igen tycker vi båda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar