tisdag 2 augusti 2011

Världens bästa Ester

Igår var första dagen som jag fick klara mig själv under dagen eftersom Claes börjat jobba igen. Det var inga som helst problem eftersom både barn och hundar skötte sig bra.

Vi gav oss alla fyra ut på en knappt timmes morgonpromenad i skogen och det var en väldigt fin sommarmorgon. Efter att vi återhämtat oss lite så passade jag på att trimma Ester när Vilmer fortfarande sov. Det var främst huvud och hals som behövdes tas denna gången.

Jag och Ester har ansökt om en timmes egentid på efMarginaljusteratermiddagarna när Claes kommit hem från jobbet. Det innebär att vi hittar på någonting på tu man hand och att det andra tre får underhålla varandra. Tanken är att jag ska träna lydnad, spåra, gå i skogen eller utföra någon annan aktivitet.

Nu när det ännu är varmt så kommer det i huvudsak bli promenad i skogen eller lättare träning. Dessutom behöver Ester gå ner lite i vikt så det får bli aktiviteter som inte kräver för mycket godis :)

Igår när vi gick ut så var det fortfarande 25 grader varmt så vi strosade mest runt på stigarna. I skogen gjorde vi en uppletanderuta och eftersom Ester gillar spårpinnarna så hade jag tagit med 4 sådana för detta. Lade även ut en naturpinne och med lite coachning så fixade hon den också.

På vägen hem så väntade jag in Ester på ett ställe. Då ser jag att hon kommer med en spårpinne i munnen. Jag inser då att en pinne trillat ur fickan utan att jag märkt det men det gjorde min fantastiska hund. Hon hade då plockat upp den och tagit med den till mig.

Världens bästa Ester är vad hon är <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar