tisdag 20 september 2016

Lugn helg och lite träning

Helgen som gick var lugn och Ester har bara kräkts någon enstaka gång, och då på tom mage. Hoppas verkligen att vi är på rätt väg nu även om det blir något litet bakslag här och där. Vi får se hur det fortsätter att utvecklas men jag tycker i alla fall att hon är mycket piggare och hänger med bra på promenaderna.
 
Igår kväll plockade jag äntligen fram mina rallyskyltar igen och förberedde en bana innan vi gick ut. Tog bara med mig Smilla eftersom jag inte vill anstänga Ester men hon såg faktiskt lite ledsen ut när hon inte fick följa med. Snart hoppas jag att det kan bli träning för båda tjejerna igen. 
 

Smilla gick riktigt fint stundtals men man märker att hon snabbt blir trött vid träning och att hon "legat av sig lite" Tappar fokus emelllanåt men gjorde ändå en hel del bra saker. Träning på kvällskvisten gör alltid susen på pigga och rastlösa hundar. Smilla sov och snarkade i soffan resten av den kvällen :)


Idag fick det bli annan typ av träning, det fick bli miljöträning i Delsjöområdet. En hyfsad promenad med små aktiviteter på vägen så som hoppa upp på stenar, backa på bänkar, mingla bland ungdomar som hade friluftsdag mm. Hundarna skötte sig fint och även en sådan promenad tar på krafterna. Två trötta hundar snusade gott i korgen när jag åkte till jobbet efter lunch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar