tisdag 29 september 2015

Känns så bra :)

Det är inte så ofta, men ibland lyckas vi få till aktiviteter som passar alla i familjen, både hundar, barn och vuxna. Oftast är det hundarna som får stå undan till senare eller så får vi dela på oss så att någon tar barnen och någon tar hundarna.

I söndags sken solen som bara den så efter att jag kommit hem från jobbet packade vi fikakorgen, lastade in vagn, barn och hundar i bilen och begav oss iväg mot Härkeshult. Där promenerade vi ett par kilometer på en utav alla averkningsvägar som finns i området för att till slut komma fram till ett skogsparti där jag tidigare hittat en hel del kantareller. På vägen dit sprang hundarna lösa och barnen åkte vagn eller gick själva om vartannat.

Vi parkerade vagnen i skogsbrynet och där gick Claes och Vilmer lite längre in i skogen medans jag med Stella på armen (ville bli buren då hon kände sig osäker på ojämt underlag) sökte av närområdet. Hundarna sprang lösa fram och tillbaka mellan oss och hade jätte kul. Vi avslutade den lyckade svampplockningen med fika i solen. Alla var nöjda och glada med denna dag och det känns riktigt bra i hela kroppen när vi får till någonting bra som passar oss alla 6.

2 utav tjejerna passar på att vila medans jag plockar svamp
Det är väldigt tur att dessa dagar finns, för ibland, som idag tex så tog all min energi slut redan när jag lämnat på dagis imorse. Ingen bra morgon för familjens lille man idag och allt detta tjafs tar så otroligt mycket på krafterna. Han var dessutom så himla ledsen när jag lämnade honom, snudd på hysterisk och det har gjort min dag väldigt tung idag. Längtar tills jag får komma hem och krama om hela gänget och så satsat jag på att ha en bättre dag imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar