tisdag 8 september 2015

Tävling i dagarna 2

Oj vilka 2 tävlingsdagar jag och hundarna har haft. Gårdagens härliga känsla, fina resultat och dubbla pallplatser (se tidigare inlägg) och dagens 2 godkända rundor där Ester slog till med klassvinst och så nära nära maxpoängen.

Förutsättningarna för dessa två tävlingsdagar kändes inte som de bästa. Vi har knappt tränat de senaste veckorna och dessutom har jag dragit på mig en kraftig halsinfektion som inte är rolig alls. Så här i efterhand är jag ändå väldigt glad att vi körde, men jag hade aldrig vågat tro att det skulle gå så här bra.

Idag startade Smilla först och jag hade inte riktigt samma fina känsla innan som igår och det avspeglade sig lite på resultatet. Hon fick ihop 74 poäng, -10 på sitt-stå (som hon faktiskt inte kan) och -10 på ytterligare ett moment där det blev en total miss. I övrigt några nos och något snett sättande så totalt sett en godkänd runda.

Med Ester hade jag en väldigt fin känsla när vi startade och den höll i sig hela vägen igenom. Hon gick så himla fint utan att tappa fokus trots att det sköts en del när hon var inne. Hade det inte varit för att jag gått för snävt runt en kona så hade hon fått maxpoäng men nu blev det -3 och därmed 97 poäng som ledde till klassvinst. Ester fick dessutom en ny titel så hennes namn är numera LP1 LP2 RLD N Pussentorpet Dream of Joy.

Nu har vi ingen mer tävling inplanerad men det hade varit roligt att få till någon mer med Smilla i höst. Får se om det är möjligt med tanke på hur uppbokade våra helger är de närmaste månaderna. Annars får det vänta, vi har ingen som helst brådska egentligen.


Den bästa idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar