fredag 25 september 2015

Inget flyt

Vi har verkligen inget flyt just nu och har inte inte haft det den senaste tiden. Mycket strul med telefon, tv och bil, en hel del problem med Smillas mage, diverse olika förkylningar och nu har Stella skadat foten också. Det tar så otroligt mycket kraft, energi och tid med allt detta. En del är ju bara materiella ting men det här med Smillas mage och framför allt Stellas fot har verkligen tagit massa på våra krafter. Förutom all oro, vab, tid på vårdcentalen och akuten så har vi haft några sömnlösa nätter och det är verkligen inget bra för varken orken eller humöret. 

Efter en förmiddag på akuten igår och ett besked att det i alla fall inte är någon fraktur eller skelettskada så kunde vi pusta ut lite. Nu är det bara vila som gäller och så mycket värkmedicin som behövs för att Stella inte ska ha så ont att hon inte kan sova och bara gråter hela tiden. Det gör verkligen ont i mammahjärtat att se henne så ledsen men hon är en liten kämpe och är ändå väldigt duktigt. Var otroligt stolt över henne och hur samarbetsvillig hon var på akuten igår. Min fina lilla duktiga Stella.
 

Hundarna har i alla fall haft sällskap hela veckan då antingen jag eller Claes varit hemma. Det har dock bara blivit kortare koppelpromenader och lite småaktiviteter på tomten på dagtid. Känner mig ändå nöjd med att jag faktiskt orkat ta mig ut och köra några träningspass trots att tröttheten har kommit krypande på kvällarna. En spårträning, ett pass med både apportering och rallylydnad plus ett löppass har vi fått till denna veckan hittills. Det behövs ju lite hjärngympa för att Smilla ska hålla sig på mattan. 

Igår hittade jag ett par blodfläckar på golvet så det verkar vara löp på G. Det märks tydligt på Smilla för hon har även varit inte lugnare senaste dygnet. Framför allt inne blir hon lugnare under och efter löp, ute är det fortfarande full rulle och det är ju lite så jag vill att det ska vara. 
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar