lördag 5 april 2014

Riktigt riktigt otäckt

I torsdags var vi hos Line på öppen träning och då hände något riktigt riktigt otäckt. Jag skulle låta Smilla ta A-hindret ett par gånger som hon gjort tidigare och vad som hände vet jag inte men ho ramlade ner när hon var på toppen landade illa på ena benet. Hon skrek och höll benet i luften och jag trodde med säkerhet att hon brutit någonting. Jag blev helt paralyserad och chockad men som tur var var ju fler där och hjälpte mig. Line kom springande och kände igenom henne och ganska snabbt kunde vi konstatera att ingenting verkade brutet. Hon haltade ganska så rejält men det blev snabbt mindre och mindre. Att träningen dessutom hade varit en total katastrof gjorde inte det hela bättre så jag kände mig riktigt ledsen och deppig denna kväll.

Som tur är var hon bra mycket bättre redan morgonen efter och idag kan man knappt se någon hälta alls. Dock är hon inte den stillsamma hunden så det är inte helt lätt att se. Nu har vi i alla fall 2 hundar som ska ta det relativt lugnt och det är går faktiskt inte så där jätte bra. Båda är pigga och vill inget hellre än att få springa runt men i helgen är det bara koppel som gäller.

Imorgon ska vi i alla fall iväg på spårträning och eftersom det inte är så fysiskt på den nivån vi är så tänkte jag genomföra det ändå. Om Smilla inte får göra något kul alls under helgen kommer hon bli väldigt jobbig :)

Lilla goa men helt galna Smilla, vilken tur att det gick så bra som det ändå gjorde <3 br="">

1 kommentar:

  1. Söta, galna och tokiga Smilla! Skönt att det verkade gå bra!

    SvaraRadera