torsdag 10 april 2014

Promenad vid Tjolöholm och kursavslutning

Igår var jag och Smilla på kursavslutning och det känns lite trist att den redan är över. Jag tycker att kursen varit väldigt bra och jag har fått många tips och idéer på hur jag ska komma åt Smilla. Vi har lång väg kvar men förhoppningsvis kommer vi dit en dag.

Jag vet inte om det var för att vi på förmiddagen var vid Tjolöholm och promenerade med Lollo och Mio men Smilla var lite lugnare och mer fokuserad på mig idag. Alla moment var kanske inte på topp men det spelar ingen roll. Det hjälper ju inte att hunden kan allt om man inte gör det tillsammans.

Nu blir det fortsatt träning hos Line varannan torsdag på öppen träning och så blir det förhoppningsvis apporteringskurs med start i maj. Dessutom ska vi försöka åka till Kallebäck en dag i veckan och då för ren miljöträning.

Som sagt på förmiddagen igår träffades jag och Lollo med hundarna vid Tjolöholm. Trots den stora skylten om att hundar ska vara kopplade så var vi busiga och släppte dem lösa. Smilla, som i stort sett vilat helt den senaste veckan, exploderade som en bomb och drog iväg ut över en åker och drev upp 2 gäss. Eftersom de inte lyfte direkt så fortsatte hon efter dem över hela den stora åkern innan hon vände tillbaka.

Sedan var det full fart på henne i 1 timme och min tanke var bara "måtte hennes ben vara helt bra, annars är hon nog snart halt igen". Jag kopplade henne den sista biten och någon hälta har vi inte sett till varken igår eller idag så jag räknar henne nu som friskförklarad :)

Idag ska vi gå ett par korta spår och en lite lugnare promenad. Hon är faktiskt lite trött efter gårdagens aktiviteter och det skulle väl vara tusan annars, men några försök att få igång Ester har hon ändå gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar