onsdag 16 april 2014

Påskfina

Den här veckan har vi fokuserat på trimning här hemma. Smilla var först ut och för hennes del var det egentligen bara tassarna som behövdes just nu. Till skillnad från Ester så följer Smilla glatt med ner och plockar fram trimbord och de andra grejerna. Hon hoppar upp med tassarna på bordet och vill gärna upp

Tassarna tar jag genom att ha henne liggandes på sidan och tror det eller ej men jag har lyckats få henne att kunna koppla av i detta läge och faktiskt somna när jag håller på. För första gången har jag en hund som njuter och tycker det är en trevlig stund. Alla tidigare hundarna har accepterat att bli trimmade men verkligen inte mer än så.



Med Ester var det lite mer jobb eftersom hon inte blivit trimmad på länge. Som tur är så har hon inte så mycket päls så det gick ganska fort att få ordning på henne ändå. Nu är de i alla fall lite påskfina och det är alltid lika skönt när man fått gjort detta.

Förutom detta har det självklart också blivit lite andra aktiviteter. Några rejäla promenader i skogen, lydnadsträning igår och idag ett par korta spår till Smilla. Så här "fina" var vovvarna efter dagens runda i skogen :) Jag undrar ibland om hundarna verkligen har varit ute på samma promenad. Ester undviker det mesta som har med vatten och gegga och göra medan Smilla är precis tvärt om.

 Ester som alltid är ren och fin...

 ...och Smilla som badar i allt hon kan komma över.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar