torsdag 24 april 2014

Härliga hundar

Igår kväll fick hundarna aktiviteter på var sitt håll. Ester fick följa med mig ut i joggingspåret och jag tror faktiskt hon tyckte det var ganska kul. Hon är lite seg de första 500 metrarna men sedan vänder det. När man har en sådan stolle som Smilla så uppskattar jag Ester ännu mer. Hon springer lös med mig hela vägen och när vi möter folk och hundar så kallar jag in och säger "här". Vi passerar sedan fint och lugnt utan några konstigheter. Självklart ska Smilla också bli sån en dag men det är låååångt kvar tills dess.

Efter löpturen så la jag ett spår till Smilla. Det fick bli en test eftersom jag inte la ut några godisar plus att hon blev så störd i måndags. Spåret låg i 2 timmar och herregud vad bra hon gick. Lugnt men ändå med bra tempo, näsan i marken nästan hela tiden och arbetade jättefint i spårkärnan, tog vinkeln klockrent och markerade slutet. Uppmuntrade henne att apportera och då tog hon leksaken och lämnade av den till mig. Det var så roligt att se henne och jag tror alla korta godisspår har gett resultat.

Det var både en nöjd matte och nöjda hundar som slappade i soffan igår kväll :)

Igår var det även trädgårdsbestyr på schemat. Jag rensade ogräs och la det i hinken medan Smilla plockade upp ur hinken och spred ut på hela gräsmattan. Det blir liksom dubbelt jobb men hon har väldigt roligt i alla fall.

Nu har det gått 5 veckor sedan Esters operation och vi lever ungefär som vanligt. Hon är pigg, glad och framför allt har hon ett mycket bättre humör. Hon och Smilla leker i stort sett varje dag och nu kan det till och med vara Ester som drar igång leken. Jage och brottning blir det oftast men även kampa med trasa eller annan leksak. Härliga hundar vi har ändå :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar