fredag 11 januari 2013

Sista veckan

Det här är sista vecka på den här mammaledigheten, fast ändå inte riktigt. Jag ska inte börja jobba förrän den 1 feb men på måndag är det dags för Vilmers första inskolningsdag. Första veckan kommer jag vara med hela tiden på förskolan och det kommer röra sig om ca 5 tim om dagen. Veckan efter ska jag börja lämna lite smått men jag ska  ändå tillgänglig om någonting skulle strula.

Vilmer är ett ganska framåt och oblygt barn så det känns som om det kommer gå bra med inskolningen men man vet aldrig.

Ester kommer dessvärre få vara lite mer ensam hemma nästa vecka men så snart jag kan börja lämna Vilmer en stund så kommer hon få desto mer uppmärksamhet. Ska passa på att försöka komma igång med lite träning och förhoppningsvis några hundbesök som blivit framskjutna.

Ídag har det snöat en hel del här hemma så till allas glädje kunde vi ta fram pulkan och bege oss ut i skogen. Ester springer och hoppar runt pulkan och Vilmer som sitter i bara skrattar. I eftermiddag åker vi ner till Frillesås och stannar över helgen. Det är dags för kalas igen, vilket sker rätt ofta nu när våra familjer bara blir större och större. Jag hoppas verkligen att det finns lite snö där nere också.

Ester och jag ska iväg en sväng på lördag fm och träffa Nina och Chezz. Vi har tänkt att ta en promenad vid Tjolöholms slott och förhoppningsvis blir det lite lek och bus. Nu har vi träffats några gånger ganska tätt och det känns som hundarna slappnar av i varandras sällskap.

Trevlig helg önskar vi från ett snöigt Landvetter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar