fredag 18 januari 2013

Gallhålans naturreservat

Nu är Vilmers första inskolningsvecka till enda. Det har gått över förväntningarna och redan igår lämnade jag honom några timmar. Inga ledsamheter alls och han har mest fått beröm för att han är en liten "solstråle", som de uttryckte det. Personalen har dock även fått känna av att han är en liten humör-människa några gånger ;)

Det passade mig perfekt att börja lämna lite smått eftersom Ester fick vara ensam hemma ganska många timmar i tisdags och onsdags. Igår gick vi en sväng i skogen här hemma och det var ganska skönt att slippa putta vagn eller dra pulka. Min kondition är inte så bra efter en så långdragen förkylning och då är det tillräckligt jobbigt att gå i vår kuperade skog utan extra börda.

Idag fick Ester följa med i bilen när jag lämnade Vilmer. Därefter gick vi en sväng i Gallhålans naturreservat. Det ligger ca 10 min gångavstånd från dagiset så det passade bra. En väldigt trevlig skog och lite omväxling mot våra egna stigar som vi kan utan och innan.

Det var allt lite råkallt, ca 7 minusgrader och lite snålblåst. Ester fick ha sitt täcke på sig eftersom hon fällt av en massa päls och jag tror hon tyckte det var rätt skönt.

1 kommentar:

  1. Hej
    Vad skönt att det fungerar med Vilmer på dagis och att Ester får lite egentid med matte.

    Kram Ing-Mari

    SvaraRadera