torsdag 31 januari 2013

Besök på Pussentorpet

Sista dagen på min föräldrarledighet och vad passade inte bättre än ett beskö hos Kari på kennel Pussentorpet. Vi har inte setts sedan vi tävlade tillsammans i juni så det var riktigt trevligt att träffa henne och hundarna. Dessutom fick vi träffa hennes nya tillskott Lykke som nu blivit halvåret. En söt och glad tjej som det var full fart på.

Vi gick en promenad i skogen och trots att det stormar i Skåne och Halland så fick vi en väldigt skön tur med lite vårkänsla. Det var lite mörkt på himlen när vi gav oss iväg men plötsligt sprack det upp och solen värmde skönt.

 
Hela gänget på en och samma sten: Elza, Lykke, Lizza och Ester 

Efter promenaden blev vi bjudna på fika och det sitter alltid gott efter en tur i skogen. Ester var runt och undersökte alla vrår i huset men efter en stund kröp hon upp bredvid mig i kökssoffan och somnade.

Nu är det dags för mig att gå och hämta Vilmer och imorgon ska jag börja jobba igen. Lagom start med en arbetsdag på 5 timmar och sedan helg :) Nu kommer jag att arbeta 75% och det känns skönt. Jag kommer dessutom jobba lite kväll och helg vilket gör att Ester inte kommer behöva vara ensam hemma så speciellt mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar