onsdag 23 januari 2013

Ruskigt kallt

Idag är det ruskigt kallt ute och det bet bra i kinderna under vår morgonrunda i skogen. Ester var pigg och verkade inte speciellt bekymrad över kylan trots att hon är lite frusen av sig och dessutom har hon inte mycket till päls just nu.

Vi gick en sväng i Gallhålans naturreservat även idag och det är himla trevligt att gå där. Det kommer nog ske titt som tätt efter att jag lämnat Vilmer på dagis eftersom det ligger så nära.

Igår var vi och hälsade på Marie och Oliver. Tanken var att hundarna skulle få busa runt en stund och att jag skulle ta ut dem på en promenad. Oliver har nämligen lite tråkigt just nu när matte är sjukskriven pga en bruten fot.

Lite bus på gårdsplanen blev det men när vi skulle ut på promenad så ändrade sig Oliver efter si sådär 300 meter och sprang hem igen. Han fick lite separationsångest med sin matte och det där känner jag igen. Ester kan ha väldigt svårt att följa med någon annan ut om jag är hemma även om hon känner personen väl. Det är ju ganska gulligt trots allt :)

Idag fick jag veta att Ester blivit utsedd till Stora Springerklubbens tredje bästa lydnadshund 2012. Det var en rolig överraskning och jag är så stolt över min lilla tjej. Resultatet är ännu inte presenterat på www.springerklubben.org men det kommer väl så småning om.

 
Världens bästa Ester
 

1 kommentar:

  1. Grattis till er!
    jag glömde skicka in, det får bli till nästa år.
    Ha det gott. Kram :)

    SvaraRadera