torsdag 16 februari 2012

Upptäcksfärd i skogen

Inatt var andra natten i rad som Vilmer sovit lite oroligt och vaknat flera gånger. Vid 6 var vi uppe och drack välling men eftersom jag var så himla trött så gick lade oss igen. På nätterna sover Vilmer i sin säng men går vi och lägger oss igen på morgonen brukar han få ligga mellan oss. Det är ganska trångt i sängen med 2 vuxna, ett barn och 2 hundar men vi har så mysigt så :)

Vi var nog lite trötta allihop för vi vaknade inte förrän kl 10 och då hade hundarna inte varit ute sedan 23 kvällen innan och inte ätit frukost. Helt otroligt att Ester inte säger till tidigare, jag har nästan glömt hur morgonpigg hon var förr i tiden. En orsak är nog att hon inte sover så mycket på dagarna nu när jag är hemma och det händer saker nästan hela tiden.

Nu har vi i alla fall kommit in efter en lång runda i skogen. Jag, Ester och Simba har varit ute i snön på upptäcksfärd. Testade en ny stig som jag kollat in och vi hamnade ungefär där jag trodde. Hundarna var väldigt pigga och även gamla Simba hängde på bra under hela turen. Nu kommer hon dock sova gott resten av dagen.

Igår körde jag och Ester ett lydnadspass igen. Vi var på Landehofs parkering och där blir det träning med störning i form av en massa människor som kommer och åker plus en del gamla fikarester som folk "tappar" lite här och där.

Ester gjorde trots detta bra ifrån sig. Vi körde rutan på det nya sättet och det fungerade bra även idag. Gjorde en svårighet genom att flytta rutan ca 3 meter efter en stund och precis som jag trodde så sprang hon dit den stod innan på första försöket.

I övrigt blev det fjärrdirigering med riktigt bra lägganden och sättanden, några inkallningar och ett par riktigt bra apporteringar. Det här med att lämna av apporten framför sätter hon i stort sett alltid nu och idag hade hon även ett bra tempo både in och ut. Vi avslutar alltid vår träning med lite slalom och det blir nästan som en form av belöning eftersom hon tycker det är så kul.

Idag blir det ingen träning men imorgon eller på lördag blir det ett pass igen. På onsdag är det dags för inomhusträningen och det ser vi fram emot. Tänk att dessa träffar gör mig så mycket mer motiverad att träna själv där emellan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar