måndag 13 februari 2012

Trimning, träning mm

Idag är det måndag och ny vecka...igen. Det är inte klokt vad tiden går fort. Jag har redan varit föräldrarledig i 8 månader och det känns som tiden flugit iväg. Undra då hur snabbt de resterande 6 månaderna kommer att gå? Tur är i alla fall att jag ska få en helledig vår och ytterligare en helledig sommar innan det är dags att gå tillbaka till jobbet igen.

Helgen har varit ganska lugn på hundfronten men idag har jag fått gjort lite nytta. Jag har delsvis trimmat båda hundarna (har tassar kvar på bägge), jag har promenerat och jag har tränat med Ester.

Hon gick super idag och var väldigt taggad. Ca 15 min körde vi, inget långpass alltså. Vi gjorde bland annat ett par läggande under gång som nog var det snabbate hon gjort. Benen liksom bara försvann under henne :).

Vi gjorde även fjärrdirigering på ca 7 meter, vilket vi inte gjort tidigare, och det fixade hon så snyggt. Kanske kan önska lika snabba lägganden som om jag står 2 meter ifrån men detta vara bara en kontroll på om momentet satt. Hon har ju haft lite svårt för sättandena av någon anledning men det blir väl så när man har en hundraprocentigt platsliggning ;)

I onsdags på inomhusträningen fick jag en idé på hur jag ska träna rutan eftersom den poletten inte verkar trilla ner hos Ester. Jag såg hur en annan tjej tränade och då väcktes en tanke på hur jag tror att Ester ska förstå. Jag testade inte det då men idag körde jag på detta vis idag och oj så bra det fungerade. Vi får se om det var en engångsföreteelse eller om detta kanske är lösningen på att få en bra inlärning även för kommande klasser ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar