måndag 8 augusti 2016

Vardag igen

Då var man tillbaka i vardagen igen med dagislämning och hundrastning innan jobbet och sedan hem till hämtning, middagsbestyr, hundrastning, läggning för att till sist sjunka ner i soffan en stund innan sängen kallar. Det låter kanske lite tråkigt men jag gillar vardagen och dess rutiner. Eftersom jag bara jobbar 75% så hinner man ändå med lite extra aktiviteter både med barn och hundar under veckan för det där med att bara leva för helgen är inte min grej.

Veckan som har varit har jag, barnen och Ester varit själva så det fick bli ytterligare en sväng ner till Stråvalla med 2 övernattningar. En utav dagarna var mamma och pappa hund- och barnvakt så jag kunde ta en tur ner mot Ullared. Åkte för första gången på många många år och shoppade på GeKås och självklart var jag förbi på Kennel Ljungstorp och pussade på Smilla och valparna.

Det händer så mycket från vecka till vecka nu. Gången innan jag var där stod de hjälpligt och kunde vagga fram ett par steg i bästa fall men nu tulltade de runt både i och utanför valplådan. De lekte lite med varndra, var nyfikna och kom fram och nosade när man satte sig i lådan. Det är så mysigt att vara där att man aldrig vill åka igen.

Ester och jag har varit ute i skogen några gånger under veckan. Några lite längre promenader och ett par joggingrundor. Vi jobbar på att öka på kondisen lite och enligt Carro så är det full rulle på Smilla så det gäller att jobba på nu så vi kan hålla samma tempo som henne när hon kommer hem igen ;)

Mamma Smilla och Ljungstorps Decero Amano "Delphi"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar