onsdag 24 augusti 2016

Inte bra :(

Tyvärr var inte Ester frisk och är fortfarande inte det. Vad det är vet vi inte men det blir fortsatt utredning på henne. I lördags morse var det dags igen och hon kräktes 2 gånger efter hela 4 dygns uppehåll. Jag trodde verkligen att det var över men tyvärr inte. Sedan kräktes hon igen både söndag och måndag så jag ringde veterinären igen.

Om jag ville kunde jag testa pepcid för att se om det kunde stilla magsyreproduktionen eftersom det är en hel del gallla som kommer upp. Sagt och gjort vi körde igång med pepcid 2 gånger om dagen men i natt var det dags igen. Jag har en veterinärtid på fredag igen och då får vi se vad de säger.

Tycker hon känns lite låg och trött men emellanåt är hon precis som vanligt. Det är kanske inte så konstigt om hon nu mår mycket illa men jag har en magkänsla som säger mig att det är något annat, inte bara en magkatarr eller likannde.

Känns lite tröttsamt och ledsamt för hon ser inte ut att må riktigt bra. Alla värden som vi hittills tagit har ju varit på topp men det är bara att leta vidare för så här ska hon inte behöva må.

Lite roligare är att Smilla och hennes valpar mår toppen. De har nu börjat vara ute både på gården och även på små små promenader utanför. Jag var där och besökte dem i söndags. Trimmade av Smilla lite lätt och sedan blev det mamma- och valpmys för hela slanten. Linda och Harlad med familj kom också dit och trots att vi har haft mycket kontkat de senaste veckorna så var det många år sen vi träffades. Riktigt roligt att en utav tikarna ska flytta hem till dem i Örgryte.

Delphi, Dallas, Dublin, Dusty och Dumle, alla så underbara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar