lördag 8 december 2012

Rallylydnad

Idag är enda dagen Claes är ledig denna veckan och då gällde det att passa på att ta med Ester ut på lite barnfria aktiviteter. Vi hade bestämt träff med Oliver och Marie för att träna rallylydnad och även lite hundbus förstås.

Planen var att vara på Landehofs parkering men eftersom de fått ordning på skidspåren så vällde det in folk och bilar där. Vi fick tänka om och hamnade på parkeringen vid Landvettersjöns badplats. Perfekt ställe att träna rallylydnad på, en lagom stor och fint plogad parkeringsplats.

Vi är ju helt nya på denna gren och tycker det är en perfekt aktivitet nu när det inte blir någon kontenuelig lydnadsträning för oss. Vi började med att ställa upp en liten bana och hundarna skötte sig fint tycker jag.

 
Ester har ju lydnaden men det är en del moment som inte är naturliga för henne. Tex när hon ska vara framför mig så vill hon gärna in och sätta sig på vänstersida och det är ju nästan alltid rätt annars. Jag tar det så klart inte så allvarligt utan vi ser ju detta i första hand som en rolig grej.

Efter träningen fick hundarna springa runt och busa en stund. Så kul att de kommer igång och leker tillsammans som förr i tiden. Jag blir så lycklig när jag ser dem :)

Först lite ordning och reda....


...och sedan lek och bus :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar