torsdag 13 december 2012

Lucia

Luciamorgonen började lite stressigt eftersom barn, hund och jag själv skulle vara klara och rstade till kl 9 då det var dags att gå ner till öppna förskolan deras lussefirande. Tanken slog mig hur det kommer att bli när vi båda börjar jobba. Eftersom det är jag som i stort sett alltid kommer lämna så gäller det att få in en bra rutin på morgonen. Kommer dock bara jobba 75 % och då även börja lite senare vissa dagar. Tur är nog det frö det tar sin lilla tid att få ordnign på allt.

Min alldeles egna lilla tomtenisse
 
Vilmer somnade i vagnen på vägen hem (enligt plan) och då var dte dags för Ester att få sig en ordentlig tur i skogen. En timme på oskottade vägar, upp och ner i skogen gjorde att jag fick mig ett rejäljt motionspass. Det var ganska tungt att pulsa i uppförsbackarna och knuffa upp vagnen som tillsammans med Vilmer väger runt 20 kg. Ester hon var pigg som en mört och sprang hit och dit utan att tycka det var ett dugg jobbigt.
 
Sol, snö och skog, det bästa som finns :)
 
En underbar promenad blev det i alla fall och jag kan inte annat än njuta. Claes jobbar varje dag från tidig morgon till sena eftermiddagen/kvällen så det blir ganska hektiska dagar men ändå så härligt att få vara hemma ett par månader till innan det är dags för dagis.
 
Ikväll har vi haft lite lussefirande här hemma. Lussekatt och pepparkaka har ätits och granen har klätts. Jag ville ta in den redan nu eftersom vi åker till Stråvalla nästa fredag och det är mycket roligare att glädjas av den innan jul än efter jul.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar