måndag 3 december 2012

Jippi, snö!!

Nu var det längesedan jag skrev ett inlägg i bloggen. Jag har haft en del att göra men det har ändå inte hänt så mycket. Förra veckan jobbade jag mina sista dagar innan det var dags för föräldrarledighet igen och i helgen var jag och Claes i Stockholm. Vi hade väldigt trevligt och fick ett riktigt vinterväder med kallt och snöfall.

När vi kom hem igår var jag lite besviken över att det inte var så mycket snö här hemma men i morse när jag drog upp rullgardinen blev jag glad igen. Det låg ett vitt täcke utanför och det snöade sådär lite lagom mycket.

Efter frukost gick vi ut och busade i snön. Ester blev helt tokig och drog runt här på gatan som en virvelvind. Hon gjorde allt för att försöka få ingång Vilmer att leka, racar runt honom, skäller på honom och försöker nafsa i hans vantar. De är bara så underbara ihop att man nästan blir tårögd.

Mellan stollerycken fick jag i alla fall Ester att fastna på en bild i vårt härliga vinterväder.


Idag var det tänkt att Lollo och Mio skulle komma på besök men eftersom det var stopp pga av olyckor både på E6:an och riksväg 40 så har vi skjutit upp detta till en annan dag. Säkrast att inte ge sig ut i trafiken om man inte måste en dag som denna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar