torsdag 24 november 2011

Viltspår och barnpassning

Det blev ingen långpromenad för hundarna igår men de fick ändå en ganska händelserik dag. Claes var ledig så jag passade på att åka till frissan och därefter bar det iväg till Härryda för viltspår med Anders och Oliver. Vi har inte gått något spår sedan öppenklassen för ca en månad sedan men Ester gick på bra som hon brukar.

Jag har inhandlat små partypuffar för att använda som skott i spåret. Det är ingen stor puff men fungerar ändå ganska bra, nästa gång kan han nog stå lite närmare bara. Klöven som låg på slutet skjöt Anders i söndags vilket gjorde att den var alldeles färsk och god. Ester var helt galen i den och med en sådan belöning glömmer hon skottet på bums.

På eftermiddagen blev det barnpassning av min syster 3 barn som är mellan 3 och 8 år. Det gick bra men jag kom väl fram till att 4 barn är några för många så det är inget jag ska satsa på. Clara och Märta lekte en del med hundarna och tycker det är roligt att göra konster med dem. Det går väl sådär men barnen tycker det är kul och hundarna gillar godiset de får.

Ester var ganska trött när barnen lämnat oss och då passade hon på att lägga sig i babygymmet som stod framme i köket. Hon tycker det är en perfekt sovplats, mjukt och skönt.

Nu ska vi ut i skogen och i eftermiddag blir det bad av en eller två hundar. Det beror lite på vilket humör Vilmer kan tänka sig vara på då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar