måndag 21 november 2011

Besök i helgen

I helgen har vi haft besök av våra Örebrovänner och deras spanielflickor Ebba och Stina. Det är alltid lika trevligt att ha dem här och det är alltid lika roligt att se att alla fyra vovvarna kommer så bra överrens.

De kom på lördag eftermiddag så vi hann dessvärre inte med någon längre promenad men att ha nattgäster tar ändå på krafterna. Igår var det därför väldigt lugnt på hundsidan och vovvarna låg mest och sov. Vi var inte heller så pigga eftersom det blev en ovanligt sen lördagskväll jämnfört med hur det brukar se ut nu för tiden :)

Nu har ännu en ny vecka börjat och denna vecka SKA jag bada hundarna och klippa tassarna. Jag har skjutit lite på detta, eftersom det inte är världens roligaste, men nu måste det göras.

Båda hundarna har fällt och löpt så de är lite äckliga i pälsen. När det gäller tassarna är det egentligen ingen panik men med tanke på det väder vi har nu så drar de en massa grus och det är ju skönt att slippa.

Idag har jag annat inbokat men imorgon ska jag aningen bada eller trimma, får se vilket jag känner minst för imorgon och så gör jag det andra ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar