fredag 25 november 2011

Hundbad och lite annat

Ester fick sitt bad igår som planerat och eftersom Vilmer vaknade precis när hon var klar så fick Simba vänta till idag. Ester som är lite frusen av sig fönar jag alltid och därefter fick hon testa mina nya marockanska droppar. Det är en olja jag köpte hos min frisör och det ska ge håret glans och lyster. Det fungerade perfekt även på Ester och hennes päls är verkligen super trots att hon nyligen fällt.

Simba som fick bada idag är inte så mycket för att bli fönad. Hon vill hellre torka sig själv på mattorna här hemma och sedan ligga och självtorka. Det passade hon på att göra bredvid Vilmer när han låg på köksgolvet och rumlade runt.

I övrigt har det varit ett ganska tråkigt väder idag så jag har slängt skräp, handlat och fixat lite här hemma. Adventsljusstakar och stjärnor har kommit fram och då är det lika bra att ta fram tomtarna också. Vi har inte så många tomtar förutom min Rolf Berg-samling. Jag tycker de är så fina och har nu 10 st. Förra året fick vi herr och fru tomte och iår passar det ju bra att ha lilltomten där emellan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar