torsdag 3 september 2009

Kursstart Allmänlydnad

Igår var jag och Ester på kurs med dem stora vovvarna. Det var kursstart på Allmänlydnaden anordnat av Hundar i Kålltorp. Stora var kanske inte alla hundarna, men de flesta var bra mycket äldre än Ester. Hon är klart bebisen i kursen men jag måste säga att hon skötte sig bland de bättre.

Det var en ganska lugn skara hundar och mattar. Det var allt ifrån dvärgpinscher till Leonberger och förutom Ester så var hudnarna mellan 7 månader och 4 år. Första gången var det mest presentation av kursen, av instruktörerna och av deltagarna och deras hundar. Gjorde några övningar på appelplan såsom en följsanhetsövning och en lekövning. Det ska bli kul att se vad detta kommer att utvecklas till.

Fortfarande inga provsvar angående Simba. Jag blir tokig på detta. Har jag inte hört något i eftermiddag får jag ringa dem igen, veckan är ju snart slut.

Inget hus i Pixbo blev det heller. Det var vi och en till som budade över varandra i slutet. Det verkade som de skulle ha huset till vilket pris som helst. Men vi tar nya tag, kanske vi med får köpt oss ett hus en dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar