måndag 7 september 2009

En liten sovmorgon

Idag försökte vi oss på en liten sovmorgon. Claes är ledig och jag jobbar kväll så det hade varit skönt att sova lite längre än vanligt. Det gick väl ganska bra. Ester väckte mig första gången 6.30. Då gick jag ut med båda vovvarna och gav dem frukost. Andra gången hon väckte mig var kl 8 och då tyckte hon att vi skulle gå upp och leka lite. Lät Simba och Claes sova vidare medans jag och Ester hade en stund för oss själva.

Ester är väldigt mysig när hon väcker mig på morgonen nu för tiden. När hon var mindre så hoppade hon upp med tassarna i ansiktet och det var inte alltid så skönt. Nu hoppar hon upp med framtassarna på sängkanten och bara pussas. Man kan liksom inte annat än mysa lite med henne då och sedan följa med henne upp.

Eftersom vi tränade mycket igår blev det träningsfritt idag. Alla fyra åkte till Härlanda tjärn och gick en promenad i skogen där. Det var väldigt trevligt att ha med oss husse på vår förmiddagspromenad i skogen.

Nu ska jag jobba och måste lämna mina kära därhemma. Troligtvis ska Claes och vovvarna besöka vår kompis Jonas i eftermiddag. Han har nyligen köpt en lägenhet i närheten av oss. Simba kommer bli glad för hon älskar Jonas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar