söndag 6 september 2009

En trött Ester

Nu ska jag snart åka till jobbet och det känns inte värst lockande i detta fina väder. Jag har i alla fall tillbringat det mesta utav förmiddagen ute i solen. Ester och jag har varit på valpkurs så det är en trött Ester jag lämnar kvar här hemma.

Vi var på plats en halvtimme innan kursstart och tog en liten promenad på tu man hand i skogen. Passade på att lägga in små övningar under promenaden såsom sitt och ligg kvar, följsamhetsövning, hopp över grenar och hopp upp på stenar.

På kursen tränade vi även då på sitt och ligg kvar, inkallning och kontaktövningar. Ester var som vanlig väldigt duktig. Det är klart att de andra hundarna är lite intressanta ibland men jag är ändå så nöjd med henne. Hon är ju inte ens 6 månader gammal, jag tror det kan bli nåt stort av henne ;)

Självklart blev det lite tid för lek och bus med. Ester och de andra springrarna i kursen fick röja av sig lite både innan och efter kursen. Man ser så tydligt att vi träffat Ella en del för dem två liksom drar sig till varandra. Oliver som också är en utav favoritkompisarna var dessvärre inte med idag. Hoppas han kan vara med nästa söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar