tisdag 20 oktober 2015

Spårträning med Sandra

I söndags var det äntligen dags för mig och Sandra att träffas och spårträna igen. Och vilket fint väder vi fick dessutom. Blå himmel och strålande sol, dock ganska kallt men vad gör det. Att jag dessutom blev uppvaktad med present och godaste lunchen gjorde inte det hela sämre. Jag blev väldigt bortskämd denna dag :)


Smilla och Ester fick var sitt hyfsat spår och jag tycker båda tjejerna var duktiga. Smilla började startk och spårade lugnt och fokuserat. Efter några hundra meter kom vi ut på ett fält och där fick hon korn på en fågel som hon stötte upp. Då blev hon lite ofokuserad men återgick till spåret igen.

Därefter spårade hon jättefint, missade dock några pinnar, men på slutet vek hon plötsligt av och drog iväg åt fel håll. Jag lät henne hållas eftersom jag inte vill lägga mig i men när hon stannar och börjar böka runt i en hög med toapapper så fick jag gripa in illa kvickt. Fattar inte att hon får vittring på en sådan sak och släpper allt. Väldigt synd för det var riktigt bra spårat i övrigt. Jag tog tillbaka henne en bit och lät henne leta reda på spåret och sedan gick även den sista biten fint.


Ester gick ännu ett skolboksspår. En liten avvikelse där hon drog iväg 20-talet meter åt fel håll men vände sedan tillbaka och fortsatte som vanligt. Hade gjort en återgång med spetsvinkel till henne och hon märke så fort spåret försvann. Ringade 2 gånger, gick däretfer tillbaka i spåret och hittade spetsvinkeln....SÅ SNYGGT.


En riktig toppendag med fint väder, bra spårning, förutom bajsincidenten :( och det trevligaste sällskapet man kan tänka sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar