söndag 25 oktober 2015

Effektiv vecka

Sitter på jobbet och avverkar mitt 6:e arbetspass för denna veckan. Trots att jag bara jobbar 75% så blir det så bli ibland, framför allt när jag jobbar helg. Och trots att jag jobbat hela 6 av 7 dagar denna veckan så tycker jag att det varit en effektiv vecka. Förutom allt det vardagliga som barn, hundrastningar, tvätt, matlagning, handling mm så har jag lyckats få till bad och trim för båda hundarna, hela 3 st löppass men dessvärre bara ett litet hundträningspass.

Denna veckan var det fokus på bad och trim och det medförde mindre tid för hundträning. Det fick bli så eftersom hundarna var både smutsiga och långhåriga men nu är det gjort för denna gång och det känns väldigt skönt.

Trots arbete hela helgen så har det varit en toppenhelg. I fredags var jag ledig och hittade vi på en massa kul saker. Både barnen och hundarna var lugna och följsamma och det gör ju det hela så mycket lättare. När Claes kom hem från jobbet stack jag ut i skogen på en underbar tur med mina 4-benta vänner. Kvällen avslutades sedan med hemmagjord pizza, ett glas rött och lite mys i soffan.

Igår efter jobbet tog Claes med sig hundarna på en svamptur i skogen medan jag och barnen åkte till Barnens miljöark i Mölnlycke. De var sockerstinna och behövde rusa av sig lite efter både lördagsgodis och kanelbullefika. Även denna kväll avslutades med en god middag och slapp i soffan.

Härligt höstväder
 
Njuter av vacker solnedgång

Soffmys med bästa Smilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar