lördag 6 juni 2015

Första arbetsveckan

Min första arbetsvecka är snart till ända och jag tycker det har flutit på bra. Barnen har varit lite ledsna vid lämnande några dagar men i övrigt har det gått jättebra på dagis för dem. Att Vilmer plötsligt är lite ledsen är ovant men det väl en stor förändring för honom också att jag börjat jobba igen.

Hundarna har inte tagit någon som helst skada att vara ensamma några timmar per dag. Tror till och med att dem tycker det är lite skönt. Jag jobbar 75 % nu så jag hoppas både kunna få till lite kortare arbetsdagar plus en ledig dag i veckan. Det kommer fungera så länge jag tar ett helgpass lite då och då.

I onsdags var jag ledig och då tog jag med hundar och barn på en utflykt till mamma och pappa i Stråvalla. Det var lite kallt och blåsigt men det blev ändå en sedvanlig promenad till stranden för att gunga och leka i sanden och på eftermiddagen tog jag och Smilla en löptur inåt landet.

Vi stannade till kvällen och väl hemma igen var det bara att bära in 2 sovande barn till deras sängar och hundarna, som i och för sig klarade att gå in själva, stupade i var sitt hörn i soffan.

Det härliga med utflykter, även om det blir ganska intensivt, är att alla är så trötta och lugna när man kommer hem.

Träning har det blivit dåligt med denna veckan, endast några löpturer och ett par korta lydnadspass har vi fått till. Risken är att nästa vecka blir likadan för då har vi en födelsedag och 2 kalas som ska planeras. Vår lille store kille fyller nämligen hela 4 år på onsdag.

Vilmer, något tagen av stundens allvar, när han träffade sin största idol Buzz Lightyear på Disney World Florida i maj 2015
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar