tisdag 9 juni 2015

Förena nytta och nöje

Igår förenade jag nytta och nöje genom att ta med mig Smilla till Kallebäck för att titta på deras rallylydnadstävling. Vi tränade inget utan gick gick bara runt, tittade, minglade och pratade med några kända ansikten.

Dels ville jag kolla in lite hur det funkade på en rallylydnadstävling och dels så behöver Smilla denna typ av miljöträning. Hon var lite uppspelt och stretig den första kvarten men sedan coolade hon ner sig. Hon är alltid på hugget ifall någon hund eller människa tittar åt henne eller visar någon typ av intresse. Hon viftar på svansen, hoppar på stället och blir allmånt överlycklig. Ibland kommer det även skall pga av upphetsningen och det här vill jag ju gärna komma ifrån.

Vi gick en lite promenad innan vi åkte hem och detta räckte för att hon skulle vara nöjd resten av kvällen. Tänk att en timme i denna miljön tröttar ut henne mer än en timmes löpträning i skogen. För min egen del är det helt klart tvärt om :)

Idag klämde jag och vovvarna just in en liten löpträning mellan dagisavlämningen och jobbet. Jättehärligt löpväder hade vi och alltid lika trevligt att få sällskap på löprundan.

Ester är lite rolig när det gäller våra löprundor. Hon är inte så sugen på att följa med ut när hon vet vad som är i görningen, jag får oftast gå in och hämta henne i korgen. Hon segar upp till Landehof och när vi börjar springa med koppel på är hon bara sååå seg. När vi efter en stund springer in på stigarna och jag kopplar loss, då blir det en himla fart på henne. Hon stannar gärna och nosar ibland men kommer alltid efter som en raket och kör om med en himla fart. Rolig hund det där :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar