lördag 22 mars 2014

Piggelin

Nu har det gått 3 dagar sedan operationen och Ester är förvånansvärt pigg. Har i och för sig hört att de på benen efter bara några dagar men det är ju ändå en ganska stor operation och hon ska ju hålla sig i stillhet. Har henne för säkerhetsskull i koppel när jag rastar henne på tomten för hon är bra sugen att springa en sväng.

Härligt att hon är så piggelin och att allt verkar ha gått så bra. Det är ju alltid en viss oro inför en operation och speciellt denna gången när jag tagit beslutet och det inte är "livsavgörande" så att säga.

Nu när Ester mest ligger hemma och vila så får jag och Smilla roa oss på egen hand. I onsdags var vi iväg och gick på en utav de avverkningsvägar vi har i närheten. Där kan hon springa hur mycket som helst och det gjorde hon. Full rulle och det hela avslutades med ett härligt bad sjön.


Igår hade jag som vanligt båda barnen hemma och då fick Smilla följa med på en "Vilmer-promenad". Han vill helst gå själv vilket gör att den blir i ganska så långsamt tempo. Vi gick till en lekplats och där fick Smilla mest titta på men jag passade på att träna lite snabba lägganden och linförigehet medan Vilmer gungade :)

På eftermiddagen när Claes kommit hem från jobbet blev det ett ordentligt lydnadspass på Landehofs parkering. Vi körde igenom alla momenten där vi är och jag är faktiskt väldigt nöjd. Här får man också lite lagom med störning och även det fixade hon ganska bra igår.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar