lördag 18 augusti 2012

Funderat lite...

Idag är det lördag och jag sitter på jobbet men är inte direkt ledsen för det. Det regnar ute och eftersom jag istället var ledig i onsdag då solen strålade så känner jag mig rätt nöjd.

Efter jobbet ska jag åka direkt ner till Frillesås eftersom Claes pappa ska fira sin 60-års dag igen. Denna gången på hemmaplan med lite folk som inte var med i Danmark.

Ester som numera är en riktig piggelin verkar vara helt återställd från sin sjukdom, i alla fall vad man kan se på utsidan. Hon är verkligen superpigg, svullnaden runt huvudet har gått ner och käken har full kapacitet igen. Hon tuggar ben, leker med saker och jäspar normalt igen. Det är underbart att se!


Jag har funderat lite och kommit på lite olika saker som jag tyckt varit konstigt med henne den senaste tiden och kanske att det får sin förklaring nu när man vetat att hon haft en infektion i kroppen så länge. Hon har varit slö emellanåt, hon har kliat sig en del på huvud, hals och öron, skakat lite på huvudet då och då, blivit tunn och omusklad och varit lite stingslig mot andra hundar.

Det mesta av detta beror troligtvis på hennes sjukdom och det känns bra att vi fått en förklaring. Nu kliar hon sig knappt alls, hon skakar inte på huvudet och hon är rundare i kroppen utan att vara tjock (då har hon ändå vilat mycket det senaste). Hur hon är mot andra hundar vet jag inte riktigt eftersom hon inte direkt träffat några den senaste tiden, men det är hon redo för att göra igen.

1 kommentar:

  1. Så roligt att höra att hon är en piggelin igen, fina Ester.

    SvaraRadera