fredag 31 augusti 2012

Första spåret

Då har vi varit ute i skogen och spårat för första gången sedan Ester blev sjuk. Både hon och jag tyckte det var toppen och det gick faktiskt riktigt bra.

De sista gångerna vi spårade var jag lite missnöjd med att hon gick över eller två pinnar per spår men idag var det ingen tvekan om att de skulle plockas upp och lämnas av till matte. Spåret var 500 m, hade 6 vinklar, 6 apporter och fick ligga i 1,5 h.

Hon var väldigt nogrann, speciellt till en början då hon vid två tillfällen vände om för att hon gick på fel sida en stubbe. Trots att hon var nogrann, att hon snurrade lite vid en vinkel och att vi hade vår lilla ceremoni vid varje pinne så gick hon på 13 min och det är snabbt för att vara henne. Helt okej tempo och jag vet att vi kan skala bort lite tid vid pinnarna men det är ändå inte någon jättemarginal om hon ska fixa ett lägrespår på 25 min.

Är jättenöjd med dagens träning och nu ska vi strax bege oss ut till Lisa på Styrsö. Grabbarna har redan åkt ner till Frilleås där de ska tillbringa helgen när vi tjejer drar ut på öarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar